Stensund folkhögskola

Usch vad härligt det var att åka ner till Stockholm och Trosa. Jag åkte ner till Stockholm i måndagskväll 20.55 så kring 10 kom jag fram på tisdagen då tåget blivit 1 timme försenat. Tänkte egentligen gå på stan en timme eller två men kunde knappt sova på tåget så åkte direkt hem till moster, Anders och kusinerna. Slockande direkt när jag la mig när jag kom fram. På kvällen tog jag, moster och Amanda en promenad, härligt må jag säga. Det luktade verkligen sommar.

På tisdag morgon bar det iväg till Trosa och Stensund med tåget.  En sak är då säker finare skola har jag aldrig sett! Hängde ihop med tre tjejer under dagen, Marie från Ulrikehamn, Matilda från Gävletrakten och tjejen-jag-inte-kan-uttala-namnet-på från Frankrike. Väldigt trevliga och roliga tjejer. Dagen gick väldigt fort och vi fick info om skolan, se området och så klart antagningsintervjun. Det lustiga där var att vi var 8 stycken åt gången så jag kunde inte riktigt säga exakt vad jag tänkte och tyckte eftersom det var så många som lyssnade. Jag blev hekt enkelt för nervös men förhoppningsvis gick det bra iallafall.

I slutat av nästa vecka får jag veta om jag kommer in på Stensund. Hoppas att det går vägen då blir det flytt till hösten.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0